workshop report #83


DSCF2785
季節をテーマにしたキャンドルのワークショップ、10月のテーマは「ハロウィン」でした。


お越しくださったのが定員ちょうど4名。
アイテムは「魔女の帽子」、飾りはこちらでご用意しておく予定でしたが、少人数でしたので、めいめいに作っていただくことにしました。
そのほうが楽しいですよね。
One fine day, 4 girls came to the class to make "A Witch's hat".
I was going to prepare the decorations of wax, but changed the plan and they made the parts by themselves.

そのため時間もオーバーしてしまいましたが、ご満足いただけたようなら嬉しいです。
So it took more time than I planned.
(I'm sorry that I couldn't arrange it very well)
Hoping all the girls enjoyed the time..

では4名の力作をご覧ください☆
Here're their artwork :-)


IMGP6829



いちはやくお申し込みくださったKさんの帽子。
こうもりのデコでハロウィンらしく仕上がりました☆
I love the bat deco.
Thanks K-san!




IMGP6828


Sさんは初めてとは思えないほど、手作業による成形がお上手で、注目の的でした!
帽子のかたち、けっこう難易度が高かったのですがかわいく仕上がってます。
色もきれいでした。
S-san had never made candles, but she was so good.
The colour of the hat was very Haloweenish :-)


IMGP6827


こちらはMさんの帽子。
以前にやった蝋のお花をくっつけました!
女の子らしいですね☆
M-san made 2 roses for her hat. 
Very girly and decorative :-)


IMGP6826
Nさんはなんと!
おわかりですよね、夢と魔法の国の帽子です☆
うしろにはこうもりがついています。
N-san's hat... You know who's hat it is.. :-)
She put a bat on backside.


IMGP6833
お茶の時間には、こちら :-)
「ダブルチーズのタルト」をいただきました。
濃厚でおいしかったですね。
For the teatime, we had this tart which was so rich with 2 different creem cheeses.

12月上旬にはクリスマスをテーマにしたワークショップを企画中です。
ご都合が合えば、是非ご参加くださいね☆
Now I am planning for another seasonal classes for December.
It will be around the 1st weekends of next month.
Don't miss it ;-)


4名の皆さん、どうもありがとうございました。



0 コメント:

コメントを投稿

Powered by Blogger.
Back to Top